به گزارش آهن اینفو  قیمت ورق گرم صادراتی هند در بازارهای  جهانی در آخرین معاملات  انجام شده تا ۳۰ دلار کاهش یافته است. همچنین، معاملاتی در بازار خاورمیانه برای تحویل ژوئن با قیمت ۶۳۰ تا ۶۳۵ دلار برای هر تن CFR تثبیت شده است.

با توجه به اینکه قیمت ورق گرم صادراتی هند و دیگر محصولات فلزی به قیمت‌های بازار جهانی وابسته هستند و تحولات در بازار جهانی  مانند عرضه و تقاضا، تحولات اقتصادی جهانی، نرخ ارز و قوانین تجاری نیز  می تواند قیمت آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.این افت قیمت در بازار جهانی می‌تواند به دلیل افزایش عرضه، کاهش تقاضا، تغییر نرخ ارز، تحریم‌های تجاری و محدودیت‌های صادراتی و وارداتی، و ...  رخ دهد. عوامل گفته شده در تعیین قیمت ورق گرم و سایر ورق های آهنی مانند قیمت ورق گالوانیزه و دیگر محصولات فلزی در بازار جهانی تأثیرگذار هستند که باید با مدیریت درست اثرات کاهش قیمت صادراتی این نوع ورق را کاهش داد.

منظور از اکسید آهن چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟  

 ورق سیاه ، به عنوان یکی از محصولات فولادی استراتژیک، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال،در صنایع خودروسازی به عنوان بخشی از قطعات خودرو، در ساخت سازه‌های فلزی، در صنایع ساختمانی به عنوان بخشی از ساختار ساختمان و در صنایع لوله‌سازی به عنوان بخشی از لوله‌های فولادی به کار می‌رود. همچنین،این ورق فولادی در صنایع کشاورزی، در تجهیزات صنعتی، در ساخت کانتینرها و در صنایع تولید ظروف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به کاربردهای گسترده ورق گرم در صنایع مختلف هرگونه تغیر قیمت آن میتواند بر محصولات تولید شده از این ورق مهم تاثیرگذار باشد.لازم به ذکر است که از مشتریان ورق های گرم صادراتی هند می توان به چین، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ویتنام، مالزی، اندونزی، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و همچنین بنگلادش و بسیاری از کشور های منطقه اشاره کرد که بخشی از نیاز ورق گرم کشور خود را از هند تامین میکنند.