قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۶۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱۵.۵ دلاری را نشان می دهد

روند سقوط قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد در هفته گذشته نیز ادامه داشته به گونه ای که قیمت شمش و اسلب صادراتی ایران هم‌اکنون به پایین‌ترین میزان در یک سال و هشت ماه گذشته رسیده است.
شرکت فولاد خوزستان، تولیدکننده اصلی محصولات میانی فولاد ایران، در هفته جاری موفق به فروش محموله هایی از محصولات خود شد. مشتریان اصلی بیلت این شرکت از منطقه MENA بودند. حجم فعالیت بخش اسلب ایران نیز بهبود یافته است چرا که تامین کنندگان باید سفارشات پیش‌خرید خود را برای حمل ماه آگوست نهایی کنند.
بنا به گزارسات رسیده، برخی تناژهای قابل توجه (حداقل ۲۵,۰۰۰ تن) توسط فولاد خوزستان به قیمت ۴۶۵ دلار در هر تن فوب به کشورهای حوزه خلیج فارس فروخته شد.
به همین دلیل در هفته گذشته، قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۶۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱۵.۵ دلاری را نشان می دهد و این در حالیست که پیش تر گفته شده بود که صادرکنندگان فولاد ایران علی رغم روند کاهشی نرخ محصولات حاضر به تن دادن به قیمت های زیر ۴۸۰ دلاری نیستند! قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در این هفته ۴۶۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن کاهش ۶۰ دلاری معادل ۱۱.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

برای مشاهده منبع خبر اینجا کلیک کنید