طبق گزارش کمیسیون بهداشت ملی، این کشور 450 مورد ابتلای به کرونا در روز جمعه گزارش کرده است که این میزان بیشترین ابتلا از 25 ماه مه است.

آمار روزانه موارد ابتلا به کووید-19 در چین به بالاترین میزان خود در دو ماه گذشته رسیده است، زیرا این بیماری در برخی از استان های مرکزی، شمال غربی و جنوبی این کشور گسترش یافته است.

طبق گزارش کمیسیون بهداشت ملی، این کشور 450 مورد ابتلای به کرونا در روز جمعه گزارش کرده است  که این میزان بیشترین ابتلا از 25 ماه مه است. که بیش از نیمی از موارد در استان های آن هویی و گانسو گزارش شده است.

  استان آن هویی واقع در شرق چین و به مرکزیت شهر هفی با جمعیت قریب 71 میلیون نفری، هشتمین استان پرجمعیت چین و با 140 هزار کیلومتر مربع مساحت بیست و دومین استان بزرگ چین از نظر وسعت است.

 استان گانسو در شمال چین با مرکزیت  لانژو است. این استان با بیش از 26 میلیون نفر جمعیت دارای 454 هزار کیلومتر مربع  مساحت است.

با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا در 3 سال گذشته  اقتصاد جهان را با بحران روبرو ساخت شیوع دوباره این بیماری در کنار بحران های جدید از جمله جنگ روسیه و اوکراین ، می تواند اقتصاد جهان را با خطر جدیدی مواجه خواهد کرد.

شانگهای، مرکز مالی تجارت جهانی که هفته ها قرنطینه سراسری را تجربه کرده است، 33 مورد ابتلا به بیماری کووید 19 را ثبت کرده است که نسبت به روز قبل آن کاهش یافته است.

شانگهای در چین شهری با جمعیت ۲۴ میلیون نفری یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید. این شهر یک مرکز اقتصادی جهانی است و بندر آن پرترددترین بندر کانتینری جهان محسوب می شود.


برای مشاهده منبع خبر اینجا کلیک کنید