با توجه به موسم حج و تعطیلات عید قربان، پیش بینی می شود فعالیت های تجاری از هفته آینده تا هفته سوم تیرماه متوقف شود


بازار ورق گرم کشورهای حوزه خلیج  فارس مدت کوتاهی است که شاهد انعقاد قرارداد لوله‌سازان این کشورها با کارخانه‌های هندی است.

 کلانیش می گوید با توجه به موسم حج و تعطیلات عید قربان، پیش بینی می شود فعالیت های تجاری از هفته آینده تا هفته سوم تیرماه متوقف شود.

قیمت ها در بازار حوزه خلیج فارس در آستانه نزدیک شدن به 700 دلار در هر تن Cfr است. کارخانه های هندی ترجیح می دهند قیمت های خود را در بازار این حوزه 720-740 دلار در هر تن Cfr حفظ کنند و از این میزان پایین تر نیایند.

شنیده می شود که کارخانه های هندی، ژاپنی و چینی خود را برای کاهش تولید آماده می کنند. انتشار این خبر از هفته گذشته ، سبب شده با کاهش موجودی لوله سازان به کمترین میزان، آنان تمایل بیشتری برای خرید داشته باشند. این خریداران شروع به خرید مقادیر کمی ورق گرم برای پایان جولای کرده اند که در ماه اوت تحویل داده می شود.

هفته گذشته، کارخانه‌های هندی قراردادهای متعددی با لوله‌سازان برای ضخامت 2 میلی‌متر در اندازه‌های مختلف با قیمت 715-730 دلار در تن در بنادر امارات متحده عربی منعقد کرده اند.

 شنیده می شود ورق گرم مورد نیاز با قیمت متوسط ​​900-950 دلار در هر تن بالاتر از قیمت های فعلی در بازار موجود است

گزارش شده لوله سازان کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال ورق با قیمت در محدوده 650-700 دلار در هر تن Cfr  هستند تا متوسط هزینه تمام شده خود را کاهش دهند.

 این هفته، قیمت ورق گرم روسیه با ضخامت 2 میلی متر با قیمت 650-660 دلار در تن، محصصولات چینی درجه یک با قیمت 720-730 دلار در تن، محصولات هندی و تایوانی با قیمت 735-745 دلار در تن و ژاپنی 750-760 دلار در هر تن. برای ارسال پایان ژوئیه/آگوست، بوده است.

برای مشاهده منبع خبر اینجا کلیک کنید

آگاهانه خرید کنید