کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

این روزها بازار کلاف گرم (ورق سیاه) نورد شده حوزه خلیج فارس بدلیل انجام نشدن معاملات کاملاً ساکت است و تقریباً همه خریداران بالقوه، حتی آنهایی که هفته گذشته استعلام هایی را منتشر کردند، تصمیم گرفته اند خرید خود را به تعویق بیندازند

سکوت معاملات ورق گرم  فولادی در حوزه خلیج فارس و حضور پررنگ تامین کنندگان جدید از کشورهای مختلف در این حوزه

 

تحولات جهانی از جمله جنگ روسیه و اوکراین بازار جهانی فولاد را تحت تاثیر قرار داده است. این جنگ از یک سو سبب شده تا تولید و صادرات فولاد و سنگ آهن کشور روسیه دچاراخلال و از سوی دیگر بخشی از زیرساخت های تولید فولاد و صادرات سنگ آهن اوکراین هم تخریب شود. این امر بازارهای جهانی فولاد را به شدت تحت الشعاع خود قرار داده و نوعی عدم ثبات و سردرگمی را عرضه و قیمت فولاد در جهان بوجود آورده است.

اگر چه جنگ روسیه و اوکراین بیشتر بر بازار فولاد اروپا اثر گذاشته اما به خاطر وابستگی های اقتصادی کشورها به یکدیگر به نوعی تمام کشورهای جهان را درگیر پس لرزه های آن کرده است.

کاهش قیمت محصولات فولادی  از جمله ورق گرم از تبعات جنگ روسیه و اوکراین است که رکود و سکوت در بازار فولاد جهان را در پی داشته است.

کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از بازارهای مهم فولاد در جهان به شمار می رود که خریداران این حوزه به شدت در حال رصد بازار هستند به طوریکه خریداران در حوزه خلیج فارس کلاف گرم (ورق سیاه) ویتنامی را با دقت بیشتر رصد می کنند. پیش بینی می شود  حجم عرضه در این حوزه با حضور تامین کنندگان جدید رو به افزایش باشد

این روزها  بازار کلاف گرم (ورق سیاه) نورد شده حوزه خلیج فارس بدلیل انجام نشدن معاملات کاملاً ساکت است و تقریباً همه خریداران بالقوه، حتی آنهایی که هفته گذشته استعلام هایی را منتشر کردند، تصمیم گرفته اند خرید خود را به تعویق بیندازند.

در این حال کارخانه های هندی هفته گذشته، یک محموله گریدهای ترکیبی SS400 و A36 با ضخامت 1.7-7.4 میلی‌متر با قیمت 770 دلار در هر تن Cfr GCC  را برای ماه جولای عرضه کردند.

 اما چینی ها با همان ضخامت درجه SS400 را با 20 دلار کمتر و با قیمت 750 دلار در هر تن cfr GCC برای حمل و نقل در ماه اوت عرضه کردند.

یک منبع آگاه در بازار فولاد کشورهای حوزه خلیج فارس روز سه شنبه گفت: «از دیروز، قیمت پیشنهادی کلاف گرم نورد شده  کلاس SS400 چین و SAE 1006  ویتنام به ترتیب 660 دلار در تن و 675 دلار در تن cfr است. این کاهش که بیش از 50 دلار در هر تن در هفته است. باعث شده تا خریداران حوزه خلیج فارس، استاندارد SAE 1006 HRC را با قیمت 700-715 دلار در هر تن Cfr GCC خریداری کنند.

همچنین، کلاف گرم (ورق سیاه) نورد شده گرید SPHC ضخامت 1.2 میلی‌متری چین با قیمت 800 دلار در هر تن cfr  برای حمل‌ونقل ماه اوت عرضه می‌شود.

یک خریدار می گوید: «علاوه بر صادرکنندگان معمولی کلاف گرم (ورق سیاه) در حوزه خلیج فارس، تولیدکنندگان کلاف گرم (ورق سیاه)  از استرالیا، قزاقستان و برزیل برای فروش ورق های خود  راهی بازار فولادی کشورهای حوزه خلیج فارس شده اند که این نشانه خوبی برای خریداران است.

در این حال خریداران در کشورهای حوزه خلیج فارس ترجیح می دهند منتظر بمانند و ببینید بازار چگونه خواهد شد

آگاهانه خرید کنید