در تاریخ 26 اوت روز پنجشنبه،قیمت کلاف گرم در بازار داخلی چین،کاهش یافته و داده های آماری مثبت صنعت این کشور،قادر نیست نگرانی ها را در مورد تداوم روند نزولی تقاضا،برطرف نماید.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای):5650-5700 یوان(872-880 دلار) به ازای هر تن،40-20 یوان به ازای هر تن کاهش قیمت مشاهده می شود.

معاملات کلاف گرم ،در بازار بورس آتی شانگهای،دچار کاهش قیمت شد و در بعد از ظهر روز پنجشنبه،این روند نزولی تسریع شد.زیرا بازار بورس سنگ آهن نیز در بازار بورس دالیان،نیز قیمت ها کاهش یافت.

تاجری از شانگهای اظهار داشت:"معاملات انجام گرفته در بازار بورس ، به دلیل روند نزولی میزان تقاضا، سود خود را از دست دادند.و با وجود اینکه بازار ممکن است رونق یابد،بازهم تاثیری در میزان ضرر حاصله،ندارد."

داده های منتشر شده در بعد از ظهر پنجشنبه،حاکی از آن است که میزان سطح موجودی و تولید  کلاف گرم در چین ،در هفته ی منتهی به پنجشنبه،کاهش خواهد یافت.

یک تحلیل گر بازار از گوانگدونگ،عنوان کرد:"افزایش تقاضای ظاهری-که به تبع تغییر هفتگی میزان موجودی و تولید-اتفاق می افتد،آنقدر قابل توجه نیست که منجر به کاهش نگرانی شود."

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم Fastmarkets،فوب بندر اصلی چین،903.75 دلار به ازای هر تن است که 3.75 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

ضرر های بازار داخلی منجر به کاهش قیمت پیشنهادی شرکت های بازرگانی در روز پنجشنبه شد.تعدادی از تجار اظهار داشتند که قیمت خرید پیشنهادی آنها برای کلاف گرم SS400،890-900 دلار به ازای هر تن فوب است.اما در این سطح قیمت تاکنون معامله ای ،صورت نگرفته است،زیرا این قیمت هنوز هم از قیمت پیشنهادی سایر کشور ها مانند روسیه و هند بالاتر است.بنابر اظهارات منابع،علاوه بر قیمت غیر رقابتی،عدم قطعیت مالیات بر صادرات و مشکلات حمل و نقل و ارسال محموله  در هنگام صادرات نیز،مزید بر علت شد.

شایعات بازار

بازرگانی از شانگهای عنوان کرد:"رکود تقاضا،عمده ترین دلیل کاهش قیمت کلاف گرم در بازار داخلی می باشد.قیمت های منطقه ای،برای تبعیت از تحرکات بازار بورس آتی،دچار مشکل شدند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز پنج شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه ژانویه، به قیمت 5402 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز چهارشنبه،167 یوان به ازای هر تن ،کاهش مشاهده میشود.

کربن زدایی ،بازار پیچیده ی فعلی را دچار مشکل کرده است.براساس جدید ترین آنالیز ما-"قیمت واقعی فولاد سبز"-پیامد های چندگانه ای که تحول بازار، بر فرایند تولید و تامین فولاد،تاثیر میگذارد را،به تفصیل بررسی می کند.

 

 ترجمه اختصاصی از آهن اینفو