گزارشات رسیده به FASTMARKETS در خصوص المپیک زمستانی 2022 و بازی های پارا المپیک زمستانی،عزم چین را در زمینه ی کربن زدایی محک می زند و احتمالا اقدامات جدیدی برای کنترل آلودگی،اعمال خواهد شد.پکن و تمامی مناطق اطراف هبی،از جمله یانکینگ و ژانگیاکو،میزبان 109 رویداد ورزشی در 15 رشته ی مختلف می باشند.تاریخ برگزاری المپیک زمستانی ،4 الی 20 فوریه است و بازیهای پارا المپیک زمستانی 4-13 مارس ،می باشد.

هبی همچنین بزرگترین قطب فولاد سازی در چین است که شامل تانگشان در غرب می باشد،که طبق اعلان مرکز ملی آمار،13.5 درصد از تولید فولاد در چین در سال 2020 را به خود اختصاص داده است.این منطقه همچنین یکی از مهمترین نقاط آلودگی صنعتی می باشد مانند صنایع کک سازی و برق تولیدی توسط زغال سنگ.

فرمانداری تانگشان،در حال بررسی بازخورد کاهش تولید و اقدامات کنترلی آلودگی هوا،قبل از المپیک زمستانی می باشد.هدف آنها،کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در طول این رویداد ورزشی است.

محدودیت ها در دو مرحله اعمال می شود.اولین مرحله،از اوت 2021 تا 27 ژانویه 2022،در حالیکه دومین مرحله از تاریخ 28 ژانویه تا 20 فوریه 2022 و از 27 فوریه تا 13 مارچ 2022 ،انجام میگیرد.

به گفته ی منایع بازار،این امر نقطه ی عطفی در صنعت فولاد چین است،زیرا اعمال محدودیت جدید به معنی کاهش مداوم تولید فولاد وتقاضای مواد اولیه تا سه ماهه ی اول سال 2022 است.

یک منبع صنعتی اظهار داشت:"این اعلان از یک سیاست مستمر جدید از حالا تا سه ماهه ی اول سال 2022،خبر می دهد،که نمونه ی بارز آن،محدودیت های جاری در تولید فولاد در تانگشان است."

در حال حاضر،اکثر کارخانه های فولادی در تانگشان،ملزم به کاهش 30 درصدی تولید در ماه های ژوئیه و دسامبر هستند،به جز کارخانه های درجه ی A،مثلا آنهایی که استاندارد های سختگیرانه ای را رعایت نموده اند.

مرحله 1

براساس داده های مرکز آمار چین،در اولین مرحله،تولید فولاد خام در تانگشان،12.37 میلیون تن در سال کاهش خواهد یافت.در سال 2020 ،تانگشان حدود 144 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.

پروژه های فولادی و کک در دست ساخت،نباید قبل از 13 مارس 2022 شروع به کار کنند،در همین حین کوره های بلند  1000متر مکعبی، مبدل های کمتر از 100 تن،به تدریج خاموش می شوند.(متوقف می شوند). همچنین کارخانه های تولید کننده ی فولاد می بایست،تجهیزات خود را مطابق با استانداردهای شوگانگ تا سال 2021،ارتقا دهند.یعنی در دسته بندی کارخانه ی درجه A قرار بگیرد-بهترین از نظر آلایندگی و ارتقا تاسیسات-

صنعت فولاد تا سال 2022  ،95 درصد ترابری خود را از طریق حمل و نقل ریلی ،انجام خواهد داد.درصورتیکه کارخانه قادر به استفاده از راه آهن نباشد،می بایست از کامیون های برقی و یا کامیون هایی که میزان کمی الایندگی دارند،استفاده نمایند.

مرحله ی 2(سختگیرانه تر)

در سه ماه ی اول سال 2022،کارخانه های فولاد سازی و کک سازی،با محدودیت های شدید تری در زمینه ی تولید و حمل و نقل،مواجه خواهند شد.

فولاد سازان درجه ی B، می بایست 30 درصد از میزان تولید کوره ی بلند را متوقف کنند ، همچنین تولید کنندگان درجه ی C و D، می بایست 50 درصد از میزان تولید خود را کاهش داده و یا آنها را بطور کامل تعطیل نماید.

آن دسته از کارخانه های درجه B،(. پایین تر از آن)باید پخت و گندله سازی سنگ آهن را بطور کامل متوقف کنند.کارخانه های کک سازی درجه B،باید میزان تولید خود را تا 35 درصد کاهش دهند،حال آنکه،کارخانه های درجه C و D در این مدت می بایست به ترتیب 50 درصد و 65 درصد از تولید خود را کاهش دهند.

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو