کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

در تاریخ 27 نوامبر روز جمعه، به دلیل دستاوردهای بازار بورس آتی، قیمت کلاف گرم چین به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسید و فعالان بازار انتظار دارند که در هفته‌ی آینده، افزایش قیمت بیشتری صورت گیرد.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 4200-4220 یوان(639-642 دلار) به ازای هر تُن،60-50 یوان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

شمال چین(تانگشان): ارزیابی هفتگی 4030-4000 یوان به ازای هر تُن 20-10 یوان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

چندین تاجر در شانگهای اظهار داشتند که پس از ادامه‌ی روند صعودی در بازار بورس آتی در روز جمعه، فروشندگان محصولات خود را با قیمت‌های بالاتری عرضه کردند.

یک تاجر از تیانجین گفت که شانس خوبی برای افزایش قیمت بیشتر در بازار بورس آتی وجود دارد، زیرا قیمت در این بازار نسبت به بازار محلی، هنوز پایین است و این امر انگیزه‌ی معامله گران بازار بورس را برای افزایش موقعیت‌های بلند مدت، بالا می‌برد، وی افزود که کارخانه‌ها همچنان به افزایش قیمت ادامه خواهند داد زیرا بسیاری از آنها به دلیل تقاضای بالا در بازار داخلی، دفتر سفارشات خود را تکمیل کردند در نتیجه با ظرفیت کامل به تولید خود ادامه می‌دهند. سفارشات صادراتی حتی از قیمت تحویل درب کارخانه نیز بالاتر است. طی هفته‌ی قبل قیمت کلاف گرم در شرق چین 60 یوان به ازای هر تُن افزایش یافت.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم، فوب بنادر چین: 576.79 دلار به ازای هر تُن می‌باشد که 3.02 دلار افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

اکثر منابع اظهار داشتند که کارخانجات قیمت کمتر از 575 دلار به ازای هر تُن فوب را نمی‌پذیرند و برخی از انها پیش بینی می‌کنند که کارخانجات اصلی ممکن است قیمت را 585-580 دلار به ازای هر تُن فوب نگه دارند. آنها افزودند: دلیل این امر این است که در حال حاضر، قیمت کلاف گرم نورد مجدد در بازار بالا می‌باشد، بنابراین در حالیکه بازار داخلی پر رونق است، دلیلی برای کاهش قیمت ندارند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در روز پنجشنبه، یک کارخانه در شمال چین 15.000 تُن کلاف گرم گرید نورد مجدد را به قیمت 600 دلار به ازای هتُن فوب به خاورمیانه فروخته است. درحالیکه اوایل این هفته، کارخانه‌ای در شرق چین 5.000 تُن کلاف گرم نورد مجدد را به همان قیمت به ویتنام فروخت. این قیمت حدوداً معادل 4200 یوان به ازای هر تُن در بازار داخلی که بالاتر از سطح قیمت تحویل درب کارخانه‌ای در شمال چین است 

یک تاجر اهل هنگ کنگ عنوان کرد که ویتنام، به دلیل افزایش تقاضا در بازار داخلی، بصورت مداوم کلاف گرم را از چین خریداری می‌کند. صادرات کلاف گرم گالوانیزه ویتنامی، که با استفاده از کلاف گرم ساخته می‌شود نیز در حال افزایش است که منجر به افزایش تقاضا برای کلاف گرم چین دارد.

شایعات بازار

تاجری از استان ژجیانگ اظهار داشت: "امروز ما جرات ارائه‌ی قیمت به مشتریان خارجی نداریم. زیرا این احتمال وجود دارد که هفته‌ی آینده، کارخانه‌ها قیمت پیشنهادی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. من می‌ترسم در صورت امضای قرارداد با خریداران، قادر به خرید کالاهای ارزان‌تر از کارخانه‌ها نباشم."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه، به قیمت 4151 یوان به ازای هر تُن بود، که نسبت به روز پنجشنبه، 69 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

 #آگاهانه_خرید_کنید
تیم تحلیلی آهن اینفو