کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

افزایش صعودی قیمت‌ها ادامه دارند و به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده‌اند

جمعه 20 نوامبر: منابع خبر دادند که قیمت کلاف گرم در بازار داخلی چین، به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای): 4140-4160 یوان (629-632 دلار) به ازای هر تُن10 یوان افزایش یافته است.

شمال چین(تانگشان)-ارزیابی هفتگی: 3990-4010 یوان به ازای هر تُن90 یوان افزایش مشاهده می‌شود.

بسیاری از تجار شانگهای اظهار داشتند که با وجود عدم تمایل خریداران به خرید پس از رشد قیمت فروشندگان همچنان محصولات خود را با قیمت‌های بالاتری عرضه می‌کنند.

قیمت کلاف گرم برای اولین بار در تاریخ 9 نوامبر، به بالاترین سطح خود در 25 ماه اخیر رسید و از تاریخ 12 نوامبر عمدتاً در یک روند صعودی قرار گرفته است.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند که تا زمانیکه بازار بورس آتی قوی بماند، قیمت در بازار داخلی بالا خواهد ماند.علاوه بر این به گفته‌ی یکی از تجار شانگهای، موجودی کلاف گرم در بازار داخلی چین در هفته‌ی قبل، کاهش یافته است که نشانگر تقاضای زیاد است.

طی هفته‌ی گذشته، قیمت کلاف گرم در شانگهای 90 یوان به ازای هر تُن افزایش یافته است.

تاجر مذکور افزود: اکثر کارخانه‌ها با وجود حاشیه سود کم با ظرفیت کامل کار می‌کردند.

صادرات :

برای کلاف گرم صادراتی فوب بندر اصلی چین: 563.47 دلار به ازای هر تُن بود که 3.76 دلار افزایش مشاهده می‌شود. اکثر تجار معتقدند که دستیابی به کلاف گرم با قیمت پایین‌تر از 565 دلار به ازای هر تُن فوب بسیار سخت است. زیرا کارخانه‌ها، به دلیل رونق بازار داخلی، موجودی محدودی برای صادرات دارند.

یک تاجر هنگ کنگی، برای کلاف گرم SS400، قیمت 555 دلار به ازای هر تُن فوب چین را از ویتنام دریافت کرد، اما از آنجا که قادر به یافتن محصول با این قیمت از کارخانجات چینی نبود، نتوانست قرارداد را امضا کند.

یکی از تجار جیانگ سو اظهار داشت: تنها با درخواست فروشندگان محلی چینی، خریداران خارجی قادر به دستیابی به محصول با این قیمت پایین هستند. زیرا برخی از فروشندگان چینی قیمت 555-550 دلار فوب چین را خواهند پذیرفت.

تاجر از ژجیانگ گزارش داد که آمریکای جنوبی پیشنهاد‌های بهتری را ارائه کرد است زیرا خریداران این مناطق حاضر  به پذیرش قیمت 580 دلار به ازای هر تُن فوب، برای کلاف گرم کوچکتر هستند.

بنابر اظهارات منابع، قیمت کلاف گرم کوچکتر معمولاً 10-5 دلار بالاتر از قیمت کلاف گرم با اندازه ی نرمال است.

شایعات بازار:

یک منبع از کارخانه‌ای در شرق چین گفت : "برخی از فعالان بازار معتقدند که قیمت کلاف گرم چین تا سه ماهه‌ی اول سال بالا خواهد ماند، اما من میترسم قیمت در ماه دسامبر کاهش یابد زیرا فعالیت‌های ساختمانی به دلیل سرمای هوا کند خواهد شد."

بازار بورس آتی شانگهای:

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه، به قیمت 4084 یوان به ازای هر تُن بود که نسبت به روز پنجشنبه، 6 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

#آگاهانه_خرید_کنید
تیم تحلیلی آهن اینفو