بنابر اظهارات منابع، در روز جمعه 6 نوامبر صادرکنندگان کلاف گرم، باتوجه به سود و منافع حاصله از بازار داخلی، قیمت صادراتی خود را افزایش دادند، کاهش بهای دلار مزید بر این علت بود.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای): 4040-4060 یوان  (610-613 دلار) به ازای هر تُن، 30 یوان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

شمال چین(تانگشان) - ارزیابی هفتگی: 3820-3860 یوان به ازای هر تُن، 60 یوان به ازای هر تن افزایش یافته است.

روز جمعه قیمت کلاف گرم در بازار داخلی همچنان به روند صعودی خود ادامه داد زیرا فروشندگان بورس پس از کسب سود در بازار معاملات آتی، قیمت خود را افزایش دادند.

یکی از تجار تیانجین عنوان کرد که برخی از دلالان در بالا بردن قیمت داخلی تاثیر گذار بودند، زیرا در بازار معاملات آتی موقعیت‌های فروش دارند و خرید کالاهای موجود دستیابی به این مهم را تضمین می‌کند.

منابع گفتند، طی هفته‌ی منتهی به 6 نوامبر، قیمت کلاف گرم در شانگهای حدوداً 100 یوان به ازای هر تُن افزایش یافت. یکی از تجار خبر داد که در آنجا، موجودی کلاف گرم رو به کاهش است؛ زیرا خریداران پایین دستی از ترس افزایش بیشتر قیمت، در حال پر کردن انبارهای خود هستند.

صادرات:

شاخص صادراتی کلاف گرم، فوب بندر اصلی چین: 528.09 دلار به ازای هر تُن می‌باشد که 3.29 دلار به ازای هر تُن افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

اکثر تجار اظهار داشتند که در روز جمعه 530 دلار به ازای هر تُن فوب، کمترین میزان قابل دستیابی در بازار چین است. گرچه برخی از تجار خبر دادند که یکی از کارخانه‌های واقع در شمال چین، تمایل به فروش کلاف گرم با گرید SS400 به قیمت 525 دلار به ازای هر تُن فوب دارد اما این خبر توسط کارخانه تایید نشد.

یک منبع از کارخانه‌ای در شرق چین گفت که قیمت‌های کمتر از 530 دلار به ازای هر تُن فوب اصلاً قابل قبول نیست، حتی با وجود اینکه قیمت این محصول، در اوایل هفته 525 دلار به ازای هر تُن فوب بوده است.

منابع گفتند که این افزایش قیمت صادراتی به دلیل افزایش قیمت داخلی کلاف گرم و همچنین کاهش بهای دلار می‌باشد. براساس نرخ اعلام شده در سایت Oanda.com، در تاریخ 6 نوامبر، نرخ هر دلار 6.62346 یوان است، درحالیکه دو روز پیش نرخ هر دلار 6.6752 یوان بود.

یکی از بازرگانان هنگ کنگی گفت این امر به این دلیل اتفاق افتاده است که بسیاری از تجار، در حال کاهش موقعیت فروش خود در بازار هستند تا در میان نوسانات ناشی از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، خود را از ضررهای احتمالی محافظت کنند.

شایعات بازار:

تاجر دیگری از هنگ کنگ عنوان کرد: "امروز معاملات معدودی بین چین و ویتنام صورت گرفته است. مشتری ویتنامی 530 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr برای کلاف گرم با گرید SS400، پیشنهاد داده است، در حالیکه اکثر کارخانجات چینی، پس از کاهش بهای دلار خواهان 540 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr هستند."

بازار بورس آتی شانگهای:

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه به قیمت 3920 یوان به ازای هر تُن بود، که نسبت به روز پنجشنبه 17 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

#آگاهانه_خرید_کنید
تیم تحلیلی آهن اینفو