روز پنجشنبه 24 سپتامبر، رونق بازار کلاف گرم چین منجر به تمایل بیشتر خریداران برای پرداخت مبالغ بالاتر شد.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای)، 3840-3850 یوان (565-566 دلار) به ازای هر تُن که افزایش قیمت در کران بالای رنج قیمتی مشاهده می‌شود. تاجری از شانگهای اظهار داشت که روز پنجشنبه، فروشندگان در سطح شهر قادر به تضمین سفارشات با قیمتی بالاتر بودند. زیرا تقویت بازار بورس گرایش مشتریان را نسبت به بازار افزایش داد.

تاجری دیگری گفت: این افزایش قیمت ناشی از خبر کاهش تولید کلاف گرم در هفته‌ی گذشته بود. براساس پیش‌بینی فعالان بازار، ممکن است روند نزولی کاهش قیمت متوقف شود قیمت کلاف گرم، در طول این هفته اولین بار در روز پنجشنبه افزایش یافت. بر اساس گزارش یکی از مشاوران صنعت فولاد، کارخانجات چینی 3.36 میلیون تُن کلاف گرم را در هفته‌ی منتهی به چهارشنبه تولید کرده‌اند، که نسبت به میزان تولید هفته‌ی قبل 37400 تُن کاهش مشاهده می‌شود.

بنابر اظهارات بازرگان دیگری از شانگهای، فعالیت‌های تجاری در روز پنجشنبه، باوجود افزایش ناچیز قیمت در کل کم بود، زیرا بسیاری از خریداران منتظر هستند تا ببینند که آیا قیمت به دلیل ضعف بازار مالی به کاهش خود ادامه خواهد داد یا خیر؟؟ شاخص کامپوزیت شانگهای در روز پنچشنبه  1.72 درصد کاهش یافت و به 3223 واحد رسید.

صادرات

شاخص برای کلاف گرم صادراتی فوب بنادر چین 506.47 دلار به ازای هر تُن بود که حدوداً 0.15 دلار به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

بازرگانی از شانگهای روز پنجشنبه، از سفارش محموله‌های کلاف گرم گرید SS400، ارسالی ژانویه به قیمت 508-505 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام، به مشتریان ویتنامی خبر داد که تقریباً معادل 498-495 دلار به ازای هر تُن فوب چین می‌باشد. در مقایسه با نرخ 500 دلاری معاملات صورت گرفته در چند روز گذشته، و به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام افزایش مشاهده می‌شود.

بازرگان هنگ کنگی در زمینه‌ی عجله‌ی خریداران ویتنامی برای خرید به دلیل افزایش قیمت و رونق مجدد بازار داخلی چین، خبر داد و اظهار داشت که این خریداران نگران افزایش قیمت پیشنهادی کارخانجات چینی به دلیل رونق بازار داخلی هستند.

شایعات بازار

تاجری از تیانجین عنوان کرد: "کارخانه‌ای در شمال چین قصد بازسازی و تعمیر یکی از خطوط تولید کلاف گرم خود را دارد، در نتیجه شاهد کاهش تولید و به دنبال آن افزایش گرایش نسبت به بازار خواهیم بود."

بازار بورس آتی شانگهای

روز پنجشنبه، بیشترین معامله برای کلاف گرم ارسالی ماه ژانویه، به قیمت 3674 یوان به ازای هر تُن انجام شد که نسبت به روز چهارشنبه، 8 یوان به ازای هر تُن افزایش مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو

#آگاهانه_خرید_کنید