روز سه شنبه، 22 سپتامبر قیمت کلاف گرم چین با وجود افزایش رونق معاملات ثابت ماند زیرا فعالان بازار به دلیل تضعیف بازار‌های مالی، همچنان بدبین بودند.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 3840-3860 یوان (566-569 دلار)به ازای هر تُن تغییری مشاهده نمی‌شود. چند تَن از تجار شانگهای از افزایش معاملات نسبت به روز دوشنبه خبر دادند.

یکی از بازرگانان اظهار داشت: این امر صبح امروز به دلیل افزایش بازار بورس آتی اتفاق افتاد و به مشتریان پایین دستی برای خرید مجدد و تجهیز کردن خود انگیزه لازم را داد. تجار معتقدند که قیمت کلاف گرم به زودی افزایش خواهد یافت، مخصوصاً زمانی که بورس کلاف گرم مجدد رونق یابد. اما برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل عملکرد ضعیف بازارهای مالی قیمت‌ها پایین بماند.

شاخص کامپوزیت شانگهای در روز سه شنبه با 1.29 درصد کاهش به 3274 واحد رسید.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم، فوب بندر اصلی چین: 509.34 دلار به ازای هر تُن بود که 1.45 دلار به ازای هر تُن کاهش مشاهده می‌شود. تاجری از ژجیانگ خبر داد که اوایل این هفته کارخانه‌ای در شرق چین، مقادیری از کلاف گرم که برای ساخت لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد را به قیمت 510-505 دلار به ازای هر تُن فوب فروخته است، اما این خبر مستقیماً توسط کارخانه تایید نشده است.

اکثر تجار معتقدند در صورت وجود سفارشات قطعی، کارخانه‌‎های بزرگ حاضر به فروش به حداقل قیمت 510-505 دلاری به ازای هر تُن فوب هستند، اما این قیمت‎ها بسیار بالاتر از قیمت پیشنهادی مشتری است.

تاجر دیگری از شانگهای گفت که مشتریان وی خواستار قیمت 508-500 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام، برای کلاف گرم با گرید SS400 هستند که معادل 498-490 دلار به ازای هر تُن فوب چین است.

تاچر سوم از شانگهای نیز اظهار داشت که برخی از تجاری که فروش کوتاه مدت انجام می‌دهند و تاکنون قراردادهایی برای کلاف گرم ارسالی ژانویه، به قیمت 500 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام را بسته‌اند که معادل 490 دلار به ازای هر تُن فوب چین است.

شایعات بازار

سومین تاجر از شانگهای عنوان کرد: بسیاری از تجار در دوره فروش کوتاه مدت هستند. شنیده‌ام برخی از آنها حتی با قیمت‌های پایین‌تر برای کلاف گرم ارسالی فوریه موافقت کرده‌اند، هرچند که من خبری از میزان مشخص محموله‌ها خبری ندارم."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز سه شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه به قیمت 3652 یوان به ازای هر تُن بود که نسبت به روز دوشنبه 9 یوان به ازای هر تُن، کاهش مشاهده می‌شود.

 تیم تحلیلی آهن اینفو

#آگاهانه_خرید_کنید