کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به طور کلی ورق شادولاین زیر مجموعه ورق های گالوانیزه رنگی به حساب می آید. این طرح از ورق رنگی ظاهری شبیه به ورق گالوانیزه ذوزنقه و سینوسی دارد؛ در نتیجه قیمت خرید ورق گالوانیزه رنگی بر ورق شادولاین اثرگذار می باشد. استفاده از این محصول و دیگر زیر مجموعه های حاصل شده از ورق گالوانیزه به دلیل خاصیت ضد زنگ و خوردگی، بیشتر در مکان هایی کاربرد دارند که در معرض رطوبت و خوردگی می باشند؛ به همین علت بیشترین مصرف ورق های شادولاین و دیگر طرح ها در ساختمان سازی، سقف سازه ها، سوله ها و... می باشد.

بهتر است بدانید برای پرطرفدار بودن این محصولات آن ها را رنگ آمیزی می کنند و فرم های خاصی را بر روی آن ها نیز اعمال می کنند. ورق شادولاین نیز در این دسته بندی قرار دارد که در ادامه به شرح ویژگی ها و کاربرد آن می پردازیم.

ورق شادولاین چیست؟

همان طور که پیش تر گفتیم ورق شادولاین زیر مجموعه ورق های گالوانیزه می باشد؛ در نتیجه مراحلی که برای تولید ورق گالوانیزه انجام می شود را طی می کند. در واقع ابتدا ورق فرایند نورد گرم و سپس گالوانیزاسیون را طی می کند. در نهایت با استفاده از دستگاه های رول فرمینگ، فرم داده شده و سپس رنگ آمیزی خواهد شد. جهت اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه می توانید به صفحه جداول قیمت محصولات وب سایت آهن اینفو مراجعه فرمایید. فرمینگ ورق شادولاین تنوع بالایی دارد و همان گونه که پیش تر گفتیم کمی شبیه به ورق کرکره ای سینوسی یا ذوزنقه می باشد.

مشخصات ورق شادولاین

همان گونه که می دانید، ورق های گالوانیزه ابتدا رنگ آمیزی شده و سپس در مرحله رول فرمینگ و برش کاری قرار گرفته می شوند. در نتیجه همگی آن ها دارای ویژگی های مشترکی می باشند. البته لازم به ذکر است ورق های شادولاین به صورت بدون رنگ نیز قابل عرضه خواهند بود. به طور کلی مشخصات ورق شادولاین در سه مورد خلاصه می شود که عبارت اند از:

روی اندود:

یکی از مشخصات ورق شادولاین روی اندود شدن آن است که این ویژگی نام دیگر ورق گالوانیزه نیز به شمار می آید.

رول فرمینگ:

عملیات رول فرمینگ یا موج دار کردن ورق های شادولاین از دیگر مشخصه ظاهری آن ها می باشد و بسته به کاربرد آن ها متفاوت است. این مرحله شباهت هایی به طرح های دیگر ورق رنگی مانند کرکره ای یا ذوزنقه نیز دارد و مانند آن ها جهت استفاده برای سقف های شیروانی و مکان هایی که در معرض رطوبت و خوردگی قرار دارند، کاربرد دارد. از این رو فرایند خم کاری در ورق های شادولاین به گونه ای انجام می شود که آب حاصل از باران یا برف به سمت زمین ریخته شود؛ در نتیجه آن ها را شیب دار نصب می کنند.

رنگ آمیزی:

پس از انجام همه مراحل رنگ آمیزی ورق های شادولاین با رعایت استانداردها انجام می گیرد که دو مزیت را به آن ها اضافه می کند که شامل افزایش زیبایی ظاهری ورق و همچنین افزایش مقاومت ورق گالوانیزه در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد.

رنگ های ورق شادولاین دارای تنوع بالایی است که به وسیله کد های مختلف و کنترل شده شناخته می شوند. کد رنگی اعلام شده برای هر نوع، بر اساس استاندارد جهانی رال می باشد.

 

رنگ ورق شادولاین

ممکن است رنگ آمیزی ورق شادولاین را فقط جهت ایجاد زیبایی ظاهری بدانید، اما ایجاد شدن یک لایه دیگر و محافظ بر روی ورق باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و عوامل محیطی خواهد شد. همان طور که پیش تر گفتیم ورق های شادولاین از تنوع رنگی بالایی بهره مند هستند که به وسیله کد رنگی استاندارد جهانی رال معرفی می شوند.

استاندارد جهانی رال یک سیستم معرفی برای هر رنگ می باشد که در سال 1972 تأسیس گردید. در این سیستم هر رنگ کد مخصوص به خود را دارد که به معرفی محصولات و رنگ های آن ها کمک می کند. تنوع رنگی ورق های شادولاین بسیار بالاست و بیشتر رنگ های سرد و گرم برای آن ها وجود دارد. لازم به ذکر است استفاده از رنگ های سرد به دلیل انعکاس نور مادون قرمز و کاهش گرمای سازه کاربرد دارد.

چرا باید ورق شادولاین را انتخاب کنیم؟

این سوالی است که ممکن است برای همه پیش بیاید؛ از این رو در این بخش از مزیت های ورق شادولاین بیشتر توضیح می دهیم. این ورق مانند تمامی محصولات فولادی ویژگی های مثبتی نیز دارد که سبب تمایز آن از دیگر ورق های فولادی می شود. مزیت های ورق شادولاین عبارت اند از:

  •          این ورق ها وزن کمتری را نسبت به دیگر ورق های فولادی دارند؛ با این که دارای دو نوع لایه محافظ بر روی خود هستند. این مسئله موجب مناسب بودن آن ها برای استفاده در سقف های شیروانی، سقف سوله ها و ... می شود.
  •           مقاومت مطلوب ورق های شادولاین به خصوص در برابر زنگ زدگی و اکسید شدن آن ها در برابر باران، عوامل محیطی یا انواع آسیب های فیزیکی مقاوم می سازد.
  •          پایین بودن وزن آن ها باعث استفاده برای سازه های مقاوم در برابر زلزله خواهد شد.
  •          وجود داشتن پوشش گالوانیزه بر روی ورق شادولاین، باعث افزایش عمر مفید آن خواهد شد. عمر مفید این محصولات حدوداً 20 تا 30 سال در نظر گرفته می شود.
  •          از دیگر مزیت های آن می توان به زیبایی و جلوه بصری بیشتر نسبت به ورق‌ هایی با طرح مشابه یا بی ‌رنگ اشاره کرد.
  •          فرایند تولید ورق های شادولاین کاملاً مطابق با استانداردهای بین‌ المللی و داخلی می باشد؛ به همین علت از لحاظ ابعاد یا آلیاژ، به صورت کامل تأیید شده و دقیق می باشند.
  •          رنگ ورق مقاومت بالایی را ایجاد می کند و خود نیز در برابر عوامل جوی ناگهانی پایدار می باشد.
  •          ورق های شادولاین هزینه تعمیر و نگهداری نسبتاً کمی دارند.


ورق رنگی چیست؟

کاربرد ورق های شادولاین

این محصولات رنگی به دلیل داشتن کیفیت ظاهری زیبا و مقاومت در برابر عوامل محیطی در بسیاری از مصارف ساختمانی و ... کاربرد دارند. در گذشته استفاده از آن ها بیشتر برای ساندویچ پانل ها بوده است، اما اکنون با توجه به مزیت های استفاده از آن ها کاربرد های دیگری نیز دارند که برخی از آن ها در ادامه نام برده شده اند:

  •          کاربرد ورق‌ های شادولاین جهت سقف سازه ها از جمله سقف‌های شیروانی (ورق شیروانی شادولاین)
  •          این محصولات جهت ساخت سایه بان‌ ها، سقف‌ پارکینگ ‌ها، کارگاه‌ ها کاربرد دارند.
  •          تقسیم بندی سالن‌ های بزرگ کارگاهی یا کارخانه ‌ای به عنوان پارتیشن
  •          ساختن انواع خانه‌ های پیش ساخته و اتاقک‌ های فلزی
  •          استفاده جهت تولید انواع سقف کاذب یا دیوار
  •          استفاده برای پوشش و دیواره سوله ها و دیواره سردخانه ها

ویژگی ‌های ورق شادولاین

ورق های شادولاین به سبب مزیت ها و ویژگی هایی که دارند در برابر عوامل محیطی و خوردگی، نور آفتاب و ... مقاوم هستند؛ از این رو کاربرد های متنوعی را به خود اختصاص داده اند. لازم به ذکر است این محصولات به تنهایی مانند عایق عمل نمی کنند و برای ایجاد این ویژگی از پشم شیشه در تولید آن ها استفاده می شود. دیگر ویژگی های این فلزات رنگی به شرح زیر می باشد:

  •          مقاومت بالا ورق های شادولاین در مقابل شرایط جوی مانند باد و باران
  •          استحکام بالا ورق های شادولاین در برابر تغییر رنگ و تغییر شکل
  •          با وجود انجام فرایند های گالوانیزاسیون و رنگ آمیزی بر روی آن ها دارای وزنی سبک می باشند؛ به همین دلیل استفاده از آن ها در پشت بام و سقف ها امکان پذیر و به صرفه می باشد.
  •          ورق های شادولاین دارای مقاومت بالایی در مقابل ضربه‌ و فشارهای بالا می باشند؛ به همین دلیل جهت استفاده در ساختمان‌ های ضد زلزله مناسب هستند.
  •          آن ها بر اثر تغییرات جوی و آب و هوایی دچار شکستگی نخواهند شد.

از دیگر ورق های فرمینگ می توان به انواع مختلف طرح سفال، پالرمو و ژنوا اشاره کرد که همگی به خصوص ورق سفال در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارند. همچنین ورق گالوانیزه که در تولید ورق های فرمینگ نقش دارد، خود از ورق سیاه یا گرم تولید می شود. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ورق سیاه (ورق پایه جهت تولید دیگر محصولات فولادی) با کارشناسان امور بازرگانی و شماره تلفن 03136605390 الی 93 تماس بگیرید.

ابعاد ورق شادو‌لاین

تولید و نحوه عرضه این محصولات به دو نوع فابریک یا سفارشی صورت می گیرد. نوع فابریک ورق شادولاین نیز در کارخانه های ورق گالوانیزه رنگی تولید می شود. در کارگاه ها نیز ممکن است بتوان ورق های رنگی را فرم داده و به شادولاین تبدیل کرد. اکنون کارخانه ها فقط ورق های بدون فرم رنگی تولید می کنند. ورق های شادولاین یا دیگر طرح ها، در کارگاه ها و با استفاده از ورق های رنگی عرضه می گردد. ابعاد حدودی ورق های شادولاین به صورت زیر است:

  •          ورق شادو‌لاین قبل از فرایند خم کاری دارای عرض ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متر و پس از فرایند رول فرمینگ دارای عرض ۹۰ و ۱۱۵ سانتی متر می باشد.
  •          لازم به ذکر است بدانید در این بخش توجه به عرض مفید این نوع ورق ها مهم است؛ زیرا در هنگام نصب و استفاده از ورق های شادولاین عرض مفید ورق کمتر از عرض اصلی آن ها می باشد و این موضوع به دلیل همپوشانی لبه ورق ها با یک دیگر است. در این حالت عرض مفید آن ها حدود ۸۰ و ۱۰۲ سانتی متر است. به عنوان مثال در ابعاد ورق شیروانی شادولاین قبل از عملیات خم کاری کاملاً باید عرض مفید آن کنترل شود.
  •          ورق شادولاین در ضخامت های ۰.۳ تا ۰.۷ میلی متر تولید و عرضه می شود.
  •          وزن ورق شادولاین مطابق با ویژگی‎‌ هایی نظیر جنس سطح بالایی، متراژ طولی و ضخامت تفاوت دارد و نمی توان وزن ثابتی برای آن در نظر گرفت.
  •          طول ورق‌ های‌ شادولاین مطابق با سفارش مشتری اندازه گیری شده و برش می خورد.

روش تولید ورق شادولاین

جهت تولید ورق شادولاین باید همان فرایند تولید ورق های رنگی را در نظر بگیرید. با این تفاوت که در نهایت ورق ها فرم داده شده و نام گذاری خواهند شد. روش تولید آن عبارت است از:

ابتدا فرایند تولید ورق گالوانیزه انجام می شود. ورق سیاه طی فرایند غوطه وری توسط یک لایه روی، اندود می گردد و سپس تبدیل به ورق گالوانیزه می شود. پس از آماده سازی محصول، مرحله رنگ آمیزی بر روی آن صورت می گیرد. فرایند آماده سازی ورق گالوانیزه، شامل چربی زدایی و حذف ناخالصی ها، شستشو و هوادهی می باشد که توسط غلتک هایی دو طرف ورق را برس می زنند. این مراحل طی دو مرتبه تکرار می شود و سپس ورق خشک می گردد تا در نهایت برای رنگ آمیزی آماده شود.



ورق سیاه چیست؟ انواع، ابعاد و نحوه تولید

عوامل موثر بر قیمت ورق شادولاین

عوامل متفاوتی بر قیمت ورق شادولاین از ابعاد ورق تا ویژگی های ظاهری و مکانیکی آن و همچنین عوامل بیرونی مانند میزان عرضه و تقاضا و نوسانات بازار مؤثر می باشند. در کل قیمت ورق شادولاین رنگی را می توان بر طبق عوامل زیر دانست:

  •          قیمت ورق رنگی گالوانیزه
  •          شکل دهی ورق به صورت فابریک یا کارگاهی
  •          نوع شکل دهی ورق (شبیه به ذوزنقه یا سینوسی)
  •          نوع رنگ ورق و کیفیت آن
  •          کارخانه تولید کننده ورق شادولاین
  •          نرخ ارز و مواد اولیه تولید ورق

همان گونه که توضیح دادیم، قیمت ورق شادولاین بسته به تمامی عوامل گفته شده و همچنین نوسانات اقتصادی بازار فولاد دارد. شما می توانید برای اطمینان از خرید خود و مشاوره در مورد قیمت ورق شادولاین با کارشناسان امور بازرگانی مجموعه آهن اینفو تماس بگیرید تا خرید به یاد ماندنی داشته باشید.

صحبت های تکمیلی

ورق های شادولاین از جمله زیر مجموعه های ورق گالوانیزه رنگی می باشند که طرح آن ها مشابه طرح های دیگر مانند کرکره ای یا ذوزنقه است. آن ها در دو نوع سفارشی و فابریک به بازار عرضه می گردند. از مزیت مهم و قابل توجه آن ها می توان به داشتن وزنی سبک اشاره کرد. عرض ورق های شادولاین باید قبل از خم کاری در نظر گرفته شود که در دو نوع 100 و 125 سانتی متری هستند. بعد از عملیات رول فرمینگ عرض ورق کاهش یافته و به 90 و 115 سانتی متر تبدیل می شوند. همچنین ضخامت ورق های شادولاین بین 0.3 تا 0.7 میلی متر است.