کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

تولید خودروهای لوکس و مدرن تنها با ظاهر زیبا و جذاب همراه نیستند، بلکه یک فناوری پیچیده را تعریف می کنند که با تلاش خودرو سازان و با استفاده از بهترین متریال ساخته شده اند. خودروها روند تولید پیچیده ای را طی می کنند؛ زیرا باید علاوه بر داشتن بهترین مواد اولیه، از راحتی فوق العاده ای بهره مند باشند.

به طور کلی استفاده از مواد فولادی در صنعت خودروسازی بسیار کاربرد دارد؛ از این رو در ادامه با خودروهایی آشنا می شویم که تحت عنوان بهترین خودروهای لوکس 2023 معرفی شده اند و ساخت آن ها با استفاده از ورق های فولادی خصوصاً گالوانیزه می باشد؛ در نتیجه قیمت روز ورق گالوانیزه در این صنعت تأثیرگذار است.

1.رنج روور

رنج روور

چهارمین نسل از خودروی رنج روور کنونی می باشد که شاسی آلومینیومی و برنامه ای لوکس را به خود اختصاص داده است. فضای داخلی آن کاملاً استاندارد، جادار و با کیفیت می باشد. صندلی های راحت و موقعیت رانندگی فوق العاده دارد. کابین خاص آن را به بهترین خودروهای لوکس زیر 100000 پوند تبدیل کرده است.

 بدنه خودرو از ورق گالوانیزه می باشد که طی فرایند نورد سرد و پوشش روی از ورق سیاه فولادی تولید می گردد. قیمت روز ورق سیاه نیز از موارد قابل توجه در قیمت گذاری ماشین های امروزی می باشد. بدنه سنگین آن تفکیک منحصر به فردی از سطح های ناهموار را فراهم می سازد؛ در حالی که در رانندگی پورشه کاین این امکان وجود ندارد.

از لحاظ قدرت موتور، رنج اوور D250 دیزلی 246 اسب بخار می باشد و حداکثر نیروی پیشرانه بنزین آن به 395 اسب بخار می رسد. موتور 6 سیلندر V8 با حجم 4.4 لیتر که از قبل زیر کاپوت محصولات BMW قرار گرفته در رنج روور نیز کاربرد دارد. این پیشرانه ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور می باشد و در عرض ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسد.

پیش بینی می شود رنج روور پلاگین هیبریدی و برقی نیز در سال های 2023 و 2024 به بازار تحویل داده شوند. مدل پلاگین هیبریدی از یک باتری 38.2 کیلو وات ساعتی استفاده می کند که سبب افزایش برد خودرو تا کیلومتر خواهد شد. موتور رنج روور PHEV قادر به تولید 434 تا 503 قدرت اسب بخار و 620 تا 700 نیوتن متر گشتاور می باشد.

از دیگر ویژگی های رنج روور 2023 می توان به با داشتن شارژر 50 کیلووات بر ساعت اشاره کرد که در کمتر از یک ساعت 80 درصد شارژ می شود. لازم به ذکر است تمامی مدل های رنج روور از جمله چهارمین نسل دارای گیربکس 8 سرعته اتومات می باشند که سبب انتقال قدرت به هر چهار چرخ می شود.

حتما بخوانید:ورق گالوانیزه چیست؟

2.مرسدس بنز کلاس s

مرسدس بنز کلاس s

همان طور که می دانید مرسدس بنز یک شرکت خودروسازی آلمانی می باشد که در زمینه ساخت و طراحی انواع خودرو سواری، کامیون، ماشین سنگین، اتوبوس، موتورهای درون سوز و ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) فعالیت دارد. این شرکت در ادامه قدیمی ترین سازنده خودروهای بنزینی جهانی، دایملر موتورن گیزلشافت تأسیس شد و در سال 1890 به کمک گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تأسیس گردید.

همان گونه که از مرسدس بنز انتظار می رود، انبوهی از تجهیزات و امکانات با کیفیت را با بهترین مدل در خود جای داده است. استفاده از محصولات فلزی، چوب و چرم به بهترین شکل خود در داخل کابین انجام شده است.

همان طور که می دانید تولید خودروها با استفاده از ورق های فولادی روغنی، سیاه و خصوصاً گالوانیزه صورت می گیرد. نرخ انواع آن ها خصوصاً قیمت روز ورق روغنی در خودروسازی مؤثر است. یک ساعت آنالوگ، کی پد تلفن، دو صفحه نمایش بزرگ 12.3 اینچی با رزولوشن بالا جهت نمایش نقشه، سیستم سرگرمی و یکی برای نمایش سرعت و دور موتور در آن تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی های آن استفاده از LED300 با هفت رنگ در فضای داخلی می باشد. همچنین وجود سیستم صوتی فراگیر Burmaster سبب رساندن یک صدای سه بعدی با کیفیت به شما می شود. کلاس S جدید مرسدس 360 درجه را کنترل می کند تا هر لحظه خطر ناگهانی را اطلاع دهد.

مدل های مرسدس بنز

مرسدس بنز در سه نوع سدان، کوپه (دو در) و کابریولت (دو در کروکی) تولید می شود. در ادامه دیگر

  • انواع مدل های مرسدس بنز کلاس S سدان : S550، S550e، S5504 MATIC، S600، S63 AMG، S65 AMG
  • انواع مدل های مرسدس بنز کلاس S کوپه: S550 4MATIC ، S63 AMG، S65 AMG
  • انواع مدل های مرسدس بنز کلاس S کروک: S550، S63 AMG، S65 AMG

 امروزه مرسدس بنز یکی از زیر مجموعه های شرکت دایملر آ گ به شما می آید و همراه با شرکت های آئودی AUDI و BMW سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی به شمار می آیند و پر فروش ترین شرکت های خودروسازی هستند.

شرکت مرسدس بنز در ایران یک کلوپ رسمی دارد و اعضای آن در طول سال به برگزاری رویدادها و گردهمایی های مختلفی می پردازند. خودروهای سنگین و نیمه سنگین این شرکت در ایران توسط شرکت ایران خودرو دیزل تولید می شوند. لازم به ذکر است برای مدت کوتاهی مونتاژ مرسدس بنز کلاس E نیز در ایران خودرو صورت می گرفت. در حال حاضر شرکت ستاره ایران نمایندگی این برند در کشور را بر عهده دارد.

3.رولز رویس

رولز رویس

کمپانی انگلیسی رولزرویس توسط Charles Stewart Rolls و Frederick Henry Royce در سال 1906 میلادی شروع به کار کرد. سال 1914 میلادی با تاسیس (Rolls-Royce Limited ) که از سال 1987 به Rolls-Royce plc تغییر نام داد، تولید پیشرانه های صنعت هواپیمایی را نیز شروع کرد و به صورتی است که پس از جنرال الکتریک آمریکا هم اکنون دومین غول این صنعت به شمار می آید.

از مشخصات مدل معمولی خودروی رولز رویس  گوست می توان به داشتن یک پیشرانه V12 بنزینی توربو دو قلو همراه با حجم 6.6 لیتر، تولید قدرت 563 اسب بخار و گشتاور 820 نیوتن بر متر اشاره کرد. انگلیسی ها حجم این پیشرانه را به 6.75 لیتر رسانده و آن را تقویت کرده اند. از دیگر مشخصات مفید آن می توان به افزایش قدرت و گشتاور موتور تا 491 اسب بخار و 900 نیوتن بر متر اشاره کرد.

وزن این خودرو حدود 2495 کیلوگرم است. رولز رویس گوست بلک بج نیز با این وزن طی 4.5 ثانیه 0 تا 100 سرعت را پر کرده و حداکثر به 250 کیلومتر بر ساعت می رسد. قدرت موتور آن نیز به وسیله یک جعبه دنده 8 سرعته و اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند. تغییراتی نیز بر روی دریچه گاز و گیربکس آن انجام شده تا سرعت تعویض دنده کاهش پیدا کند. از دیگر مشخصات رولز رویس گوست می توان به بهتر شدن عملکرد ترمز و کم شدن زمان آن اشاره کرد.

4_آئودی E-tron کواترو

آئودی E-tron کواترو

شرکت آئودی و خودروهای آن از جمله خودروهای برقی ممتاز به شمار می آیند. آئودی مدل e-tron بر پایه نسخه اصلاح شده از MLB به کار رفته در طیف گسترده ای از شاسی بلندهای آئودی تولید شده و در ابتدا با یک نوع قوای محرکه عرضه خواهد شد.

از ویژگی های آن می توان به وجود یک پیشرانه الکتریکی 168 اسب بخار در جلو و واحد 188 الکتریکی اسب بخاری در عقب اشاره کرد که هر دو با یک باتری 95 کیلووات بر ساعت در ارتباط می باشند. کل خروجی این مجموعه به 302 اسب بخار می رسد. لازم به ذکر است با گذشت هر 8 ثانیه می توان قدرت پیشرانه ها را 402 اسب بخار رساند.

شارژ این خودرو توسط یک شارژر سریع 150 کیلوواتی نیز امکان پذیر است و این امر سبب شارژ شدن باتری خودرو در نیم ساعت می شود. در داخل کابین نیز این داستان برقرار می باشد و داشبورد دارای 3 صفحه نمایش می باشد که دو عدد برای داشبورد و دیگری برای راننده می باشد. کاکپیت مجازی قابل شخصی ‌سازی این خودرو رابط بین پیشرانه‌ ها و ترمز احیا شونده می باشد و سیستم ناوبری نیز مکان شارژرهای عمومی را به راننده نشان می دهد.

اگر نیازی به شارژ باشد این خودرو به صورت خودکار مسیرها را نشان می دهد. آئودی کاملاً بالغ احساس می شود و از نظر کیفیت در سطح بالایی ساخته و تأیید شده است. با این حال برخی از افراد ممکن است ظاهر مینیمالیستی تسلا مدل X را ترجیح دهند.  

حتما بخوانید:خطرناک ترین پهبادهایی جهان

5_آئودی A8

آئودی A8

این نوع از خودرو آئودی یکی از بی صداترین خودروهای جهان همراه با تکنولوژی پیشرفته می باشد. استفاده از ورق های فولادی خصوصاً گالوانیزه در تولید خودروها رواج دارد. نرخ این ورق ها خصوصاً قیمت ورق رنگی و گالوانیزه نیز بر این موارد اثرگذار می باشد. خودروهای تولیدی آئودی در کنار لوکس بودن، تکنولوژی به روز و مهندسی دقیقی را به خود اختصاص می دهد.

این مدل سدان لوکس اصطلاحاً Long-wheelbase نامیده می شود. این اصطلاح برای خودروهایی به کار می رود که فاصله چرخ جلو و عقب آن ها بیشتر از حد معمول باشد. باتری آن 48 ولت هیبریدی می باشد و با کمک راننده هوشمند و تکنولوژی های پیشرفته در زده بهترین خودروهای لوکس قرار گرفته است. با این حال تاکنون این آئودی نسل چهارم از اقیانوس اطلس عبور نکرده است، اما ممکن است به زودی در خیابان های تهران نیز دیده شود.

تکنولوژی هیبرید

جالب ترین تکنولوژی به کار رفته در این خودرو زیر کاپوت آن می باشد که سیستم هیبریدی متعادل (mild hybrid system) همراه با شارژر توربو است. قدرت موتور این ماشین 335 اسب بخار می باشد و به وسیله 8 دنده به 4 چرخ ماشین انتقال پیدا می کند. برای تأمین برق آئودی A8 یک ژنراتور 45 ولت و یک باتری کوچک 10 ولت تعبیه شده اند.

سیستم هیبریدی ملایم با استفاده از ترمزهای خودرو برق تولید می کند و با راه اندازی یک سیستم پیشرفته STOP-STAR به سرعت مصرف سوخت خودرو را در حالی که درجا یا به آرامی کار می کند، متوقف کرده و این موضوع نشان دهنده مصرف سوخت کمتر می باشد.
اولین سیستم هیبریدی ملایم 48 ولت که بیشتر اوقات برق مصرفی خودرو را تأمین می کند، سیستم واکنشی MMI لمسی است که با رابط گوشی هوشمند، بهتر از همه انواع آن عمل می کند. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به سیستم فرمان چهار چرخ که هندلینگ فوق العاده ای را به این خودرو اضافه کرده است، اشاره کرد.

ورق سیاه چیست؟ انواع، ابعاد و نحوه تولید

نکات منفی

به طور کلی شعار مصرف سوخت اقتصادی تنها در حد یک شعار باقی مانده و در مقایسه با مدل های قبلی بهبودی در این مدل AUDI دیده نمی شود. همچنین فضای داخلی آن براق و مشکی رنگ می باشد که سبب ماندن اثر انگشت بر روی آن می شود. فضای داخلی A8  با کیفیت  بـه نظر می رسد کـه برای دوام بیشتر از تمدن ساخته شده اسـت، با این حال حس مناسبی که در خودروی رنج روور پیشرو احساس می شود را ندارد. سواری آن نرم اسـت و رانندگی با ماشین راحت می باشد، اما با این حال بـه اندازه حریف اصلی آلمانی خود تعریفی ندارد و از لحاظ تکنولوژی های مهم، کاملاً برابر با مرسدس نیست.

امتیاز کاربران به این خودرو

  • عملکرد 9 از 10
  • ویژگی ها 8.5 از 10
  • طراحی 8.5 از 10
  • صوتی و تصویری 9 از 10

6_مرسدس CLS

مرسدس CLS

نسل چهارم مرسدس بنز مدل CLS 2022 یک خودروی چهار کوپه و چهار در می باشد و تغییرات زیادی در مقایسه با نسل قبلی در آن دیده نمی شود. با این حال در بخش جلویی این مدل تغییرات زیادی وجود دارد. این خودرو از یک سپر جدید با ورودی های هوا V SPORT و یک الگوی جدید جلو پنجره تشکیل و طراحی شده است که قادر به متفاوت ساختن دماغه CLS نسبت به مدل های قبلی شده است. خطوط روی کاپوت این نسل نیز کمی تغییر کرده است.

پیشرانه و قوای فنی  CLS 2022

این مدل از مرسدس بنز دارای سه پیشرانه می باشد که پایه 1.9 لیتری آن دارای 4 سیلندر و قدرت 194 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن بر متر می باشد. پیشرانه 2 لیتری شامل 4 سیلندر، قدرت 265 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن بر متر است. پیشرانه سوم و 3 لیتری آن دارای 6 سیلندر خطی و قدرت 330 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن بر متر می باشد. افرادی که موتورهای بنزینی را ترجیح می دهند می توانند مدل های CLS350 با موتور 2 لیتری دارای 4 سیلندر، تولید قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن بر متر یا مدل 3 لیتری 6 سیلندر خطی، قدرت 367 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن بر متر را خریداری کنند.

مدل CLS53 AMG مرسدس یکی از قدرتمندترین مدل های مرسدس CLS می باشد که برای آن یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی در نظر گرفته شده و قدرت 367 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن بر متر را به خود اختصاص داده است. همچنین این پیشرانه در CLS53 از یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک MATIC 4 نیز بهره مند می باشد. این ترکیب باعث شده تا این خودرو بتواند در مدت 4.5 ثانیه، سرعت را از 0 به 100 کیلومتر برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 250 کیلومتر بر ساعت است. CLS هرگز بهتر از نخستین نسل مدل‌ های پرطرفدار خود بـه نظر نمی رسد، اما ظاهر ناخوشایند نسخه نسل دوم اکنون پشت سر آن قرار گرفته و کابین چرمی این خودرو کـه با فناوری پیشرفته بسته بندی شده اسـت، چندان جذاب ‌تر از آن نیست.

حتما بخوانید:معرفی کامل سوخو 35

7_BMW سری 7

BMW سری 7

این مدل از BMW همراه با دو موتور بنزینی به بازار عرضه می شود و یک پیشرانه هیبریدی نیز در زیر کاپوت ان تعبیه خواهد شد. انواع مدل های آن شامل I740، 760 XDRIVE می باشد.

مدل پایه

مدل پایه همان  740 I می باشد که از مدل به روز شده B58 سه لیتری توربوشارژ 6 سیلندر خطی بهره می گیرد. تمام قدرت این موتور به چرخ های عقب انتقال پیدا می کند. این موتور با کد B58TU2 شناخته می شود و سوپاپ و محفظه احتراق آن مجدداً طراحی شده است. همچنین برای افزایش گشتاور و کاهش مصرف سوخت، این پیشرانه سیستم نیمه هیبریدی 48 ولتی دارد. سرعت این مدل از BMW در 5.4 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و این موضوع به سبب قدرت 375 اسب بخار و گشتاور 519 نیوتن بر متری آن می باشد.

مدل 760

مدل 760 xDrive فاقد پیشرانه v12 می باشد و دارای دو دیفرانسیل است. این مدل سبک ارتقا یافته معروف 4.4 لیتری twinpower با توربوشارژ v8 و همراه با سیستم نیمه هیبریدی 48 ولت در زیر کاپوت نصب و عرضه شده است. تغییراتی که خودروسازان آلمانی بر روی این مدل اعمال کرده اند، شامل منیفولد اگزوز جدید، خنک کننده روغن خارجی و به روز رسانی توربوشارژ می باشد. خروجی این سیستم دارای قدرت 523 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن بر متر است. سرعت 0 تا 100 در این مدل نیز در 4.2 ثانیه پر می شود.

شباهت این دو مدل در وجود گیربکس اتوماتیک 8 سرعته استپ ترونیک می باشد و با سیستم نیمه هیبریدی 48 ولت عرضه می شوند. این سیستم حدود 12 اسب بخار به قدرت و 199 نیوتن بر متر به گشتاور پیشرانه اضافه می کند. موتور الکتریکی هر دو بر روی میل لنگ نصب شده و باتری آن ها در صندوق عقب قرار دارد. با ترمز گرفتن راننده، باتری شارژ می شود.

میزان سوخت BMW 7 مدل 2023 هنوز مشخص نشده، اما بهتر است بدانید میزان گشتاور اضافی موتورهای برقی بر روی مصرف بنزین اثرات مثبتی دارد. هنگامی که سرعت بالا می رود موتور بنزینی به صورت خودکار خاموش شده و سرعت ماشین به کمک گشتاور 199 متر بر نیوتن، ثابت نگه داشته می شود.

از آپشن های خاص سری 7، مجموعه ابزارهای کمک راننده حرفه ای BMW می باشد. به وسیله این ابزار، خودرو با سرعت 128 کیلومتر در بزرگراه حرکت می کند، بدون این که به قرار گرفتن دست راننده بر روی فرمان نیاز داشته باشد. البته در برخی اوقات نیاز به کمک راننده برای کنترل بهتر دارد.

8_ ماشین BMW x7

ماشین BMW x7

مدل X7 2022 دارای دو تیپ xDrive 40 i و m50 i و به صورت بنزینی عرضه می شود. در هر دو مدل قدرت موتور به وسیله جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به 4 چرخ انتقال پیدا می کند. حداکثر قدرت پیشرانه شش سیلندر خطی مدل 40i به 335 اسب بخار می رسد و موتور v8 تیپ M50i قادر به تولید 523 اسب بخار نیرو می باشد. مدل ارتقا یافته این خودرو نیز با نام XB7 مشخص شده و توسط آلپینا تولید می شود که قدرت آن به 612 اسب بخار می رسد.

9_لکسوس LS

لکسوس LS

این خودرو به عنوان یک انتخاب خاص در بریتانیا شناخته شده است و تغییرات اساسی در سبک تولید ایجاد کرده است. استفاده از ورق های فولادی مانند ورق گالوانیزه که همیشه با ورق قلع اندود قیاس می شود، در تولید این خودرو نیز نقش دارد. قیمت ورق قلع اندود در سایت آهن اینفو نیز قابل مشاهده است. موتور این خودرو V6 هیبریدی با موتور 3.5 لیتری، باید به سختی کار کند تا بتواند با وزن 2420 کیلوگرمی خودرو کنار بیاید. در مقابل جدیدترین کلاس S سری 7 و 8 LS جایگزین مناسبی است، اما هنوز بهترین نیست.

10_مازراتی کواتروپورته

مازراتی کواتروپورته

مازراتی Maserati یک شرکت خودروسازی ایتالیایی می باشد که از سال 1914 تأسیس گردید. یکی از محصولات این شرکت کوارتروپورته است که علاوه بر لوکس بودن، ویژگی خودروهای اسپورت را به خود اختصاص داده است. این مدل در سه تیپ پایه، کواتروپورته S و کوارتروپورته GTS تولید و عرضه می شود. ورق استفاده شده برای این خودرو گالوانیزه است که قبل از تولید اسیدشویی شده است. قیمت ورق اسیدشویی نیز در وب سایت آهن اینفو به صورت لحظه ای به روز رسانی می شود.

موتور مازراتی کواتروپورته به صورت کاملاً قدرتمند و دارای 8 سیلندر 4.2 لیتری است و قادر به تولید قدرت 400 اسب بخار می باشد. در نمونه S آن موتوری قوی تر وجود دارد که می تواند 440 اسب بخار و از طریق سیستم گیربکس آن می باشد. این سیستم حاصل همکاری مشترک مازراتی و ZF می باشد و دارای امکانی است که راننده می تواند با توجه به شرایط جاده و فشردن یک دکمه رانندگی خود را تنظیم کند. این سیستم سه حالت Sport، Grip و low دارد.

داخل کابین این خودروی لوکس از ترکیبی از چرم  و چوب می باشد و امکاناتی  مانند سیستم سرگرمی پشت صندلی عقب که تشکیل شده از صفحه نمایش نصب شده در قسمت وسط و یک سیستم پخش DVD است، را دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به داشتن سان روف برقی، سنسورهای جلو برای پارک خودرو و آینه های داخلی اکترومیک اشاره کرد که تنها بخشی از ویژگی های پیشرفته آن هستند.  

جمع بندی

در این مطلب به بررسی برترین خودروهای لوکس جهان پرداخته شد. در واقع لوکس بودن به معنای داشتن یک برند یا ظاهر و رنگ منحصر به فرد نیست. درست است که این عوامل در جذب مخاطبان به خصوص در صنعت خودرو نقش مهمی را ایفا می کنند؛ اما در واقع ساختار درونی یک خودرو، مواد اولیه فولادی مورد استفاده و فناوری پیچیده طراحی آن است که سبب به وجود آمدن ویژگی های درونی و بیرونی خودروها خواهد شد.

لوکس ترین خودروهای سال 2023 در جهان به ترتیب شامل رنج روور، مرسدس بنز کلاس S، رولز رویس، آئودی کواترو، آئودی A8، مرسدس CLS، بی ام و سری 7، بی ام و X7، لکسوس و در نهایت مازراتی کواتروپورته شناخته شده اند که هر کدام از نظر ظاهری و ساختاری ویژگی های منحصر به فردی را به خود اختصاص می دهند. در این بین از ویژگی های اصلی رنج روور می توان به داشتن شارژر 50 کیلووات بر ساعت اشاره کرد که سبب شارژ شدن آن در حدود 80 درصد در کمتر از 1 ساعت خواهد شد.

وجود سیستم صوتی فراگیر و داشتن ویژگی هایی مانند ساعت آنالوگ، صفحات نمایش بزرگ با رزولوشن بالا برای نمایش دادن نقشه، سیستم سرگرمی و نمایشگر هایی برای نمایش سرعت و دور موتور از مشخصاتی است که سبب متمایز شدن مدل های مرسدس بنز از سایر خودروهای لوکس شده است. مشخصات اصلی خودروی رولز رویس نیز شامل کاهش سرعت تعویض دنده، افزایش سرعت ترمز، افزایش قدرت و گشتاور موتور تا 491 اسب بخار و 900 نیوتن بر متر می باشند.

مدل های مختلف خودروهای شرکت آئودی نیز به عنوان پرقدرت ترین خودروهای برقی شناخته می شوند و این شرکت همواره در تلاش برای افزایش قدرت موتور و گشتاور در اتومبیل های تولیدی در عین برقی بودن آن ها می باشد. سایر خودروهای لوکس مانند BMW ، لکسوس و مازراتی نیز علاوه بر داشتن ویژگی های ظاهری منحصر به فرد و خاص خود، در قدرت موتور با یک دیگر در رقابت هستند.