کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

به طور کلی ورق رنگی شامل یک ورق ‌فلزی گالوانیزه است که توسط فرایند‌های خاصی رنگ آمیزی شده است. ورق رنگی یک نوع خاص از ورق گالوانیزه است که سطح ورق در فرایند های بعدی رنگ آمیزی شده است.

شرکت آهن اینفو به عنوان مرجع تخصصی و کارشناسی ورق های فولادی از جمله تامین کنندگان عمده ورق رنگی در کشور می باشد که با داشتن بستری گسترده از زنجیره تامین کنندگان تراز اول همواره آماده ارائه خدمات خرید و فروش و مشاوره فنی و بازرگانی در خصوص این محصولات به فعالین و مشتریان حوزه فولاد و خریداران و فروشندگان ورق های رنگی داخلی و خارجی بوده است. بر حسب تقاضای مشتریان، ورق‌های رنگی با مشخصات مختلف از نظر فرم ظاهری (رول، شیت و فابریک) و یا ابعاد و ضخامت‌های مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن  تامین و عرضه می گردد.   

امروزه نوسان قیمت این فلز پر کاربرد در بازارهای داخل و خارج از ایران به قیمت روز دلار و دیگر عوامل تأثیرگذار در بازار آهن بستگی دارد. نکته ای که برای خریداران این دسته از ورق ها حائز اهمیت است، توجه به تفاوت های رنگ گالوانیزه و رنگ معمولی است که نوع ساختار و فرمولاسیون آن ها متفاوت می باشد.

برای متوجه شدن نوسانات قیمت ورق شیروانی رنگی و تأثیر عوامل مهم در آن ابتدا بهتر است با کاربردهای این فلز آشنا شویم. ورق گالوانیزه در صنایع مختلفی استفاده می شود که مهم ترین آن ها شامل صنعت حمل و نقل، ساختمان سازی و تولید لوازم خانگی است. می توانید گستردگی استفاده از این فلز را در همین سه صنعت متوجه شوید تا بتوانید درک بهتری از قیمت و تولید آن داشته باشید، اما بهتر است بدانید یکی از پرکاربردترین مصارف این فلز جذاب در تولید و نصب سقف های شیروانی در مناطق جغرافیایی با بارندگی و رطوبت بالا می باشد.

عوامل مؤثر بر قیمت آن

هنگامی که یک شخص قصد شروع پروژه ای را داشته باشد، علاوه بر کیفیت محصولات مورد استفاده و زمان شروع و پایان پروژه، باید برآورد هزینه آن را هم داشته باشد تا بتواند با زمان بندی و برنامه ریزی صحیح آن را به سرانجام برساند؛ پس آشنایی با عوامل مؤثر بر قیمت ورق گالوانیزه از جمله نکاتی است که به شما کمک خواهد کرد.

کیفیت ساخت و تولید

یکی از پر اهمیت ترین عوامل اثرگذار بر روی قیمت یک محصول کیفیت ساخت کارخانه تولیدکننده محصولات فلزی است که البته این مورد هم به عوامل مختلفی از جمله ضخامت ورق، روند تولید، کیفیت مواد اولیه، نوسانات ارزی، نیروی به کار گرفته شده، تغییرات بورس و... بستگی دارد.

ضخامت ورق گالوانیزه رنگی

برای خرید و سفارش ورق های رنگی ابتدا باید ابعاد و ضخامت مورد نیاز برای استفاده خود را بدانید تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. ورق های رنگی یک ضخامت مشخص با توجه به داخلی و خارجی بودن خود دارند. به طور مثال ورق های چینی (خارجی) از ضخامت 0.16 تا 0.48 را شامل می‌شوند. همچنین این مورد به کارخانه تولید کننده بستگی دارد و ممکن است متغیر باشد.

روند تولید

این عامل بیشتر به نحوه تولید یک ورق و دستگاه های مورد استفاده در تولید آن بستگی دارد. لازم به ذکر است طراحی هر کدام از محصولات نیز اثر مهمی در قیمت گذاری آن ها دارد. به طور مثال یک قطعه فلزی که تنها با یک پانچ تولید می شود قیمت کمتری نسبت به دیگر قطعات که فرآیند ساخت پیچیده تر و فرمولاسیون متفاوت تری را طی می کنند، دارد.

کیفیت مواد اولیه

کیفیت و قیمت مواد اولیه مورد استفاده برای هر ورق طبیعتاً اثر قابل توجهی بر قیمت تمام شده آن می گذارد. در نتیجه نوسانات قیمت بازار فلز با هزینه یک ورق کامل ارتباط مستقیمی دارد و تولید کنندگان این دسته را تحت تأثیر قرار می دهد.

نوسانات ارزی

یکی دیگر از عوامل پر اهمیت در قیمت محصولات فلزی، نوسانات مربوط به ارز و نه تنها در ایران؛ بلکه در کشورهایی از جمله آمریکا می باشد. در واقع نوسانات ارزی قادر به اثر گذاشتن بر روی قیمت فولاد در تمامی کشور های دنیا هستند.

همانطور که می دانید در سال های اخیر ارزش پول کشور ایران نسبت به ارزهای خارجی کاهش قابل توجهی داشته است؛ از این رو قیمت مواد اولیه و در نتیجه قیمت تمام شده ورق های فولادی افزایش پیدا کرده است.

همچنین میتوانید  مقاله کاربرد ورق سیاه در صنعت را در سایت ما بخوانید.

تغییرات بورس

از جمله دیگر موارد اثرگذار بر روی قیمت فلزات و آهن آلات وضعیت بورس می باشد؛ زیرا سهام بسیاری از کارخانه های تولید کننده فلزات و ورق های فولادی در بازار بورس و اوراق بهادار ارائه شده است که همین موضوع به صورت مستقیم بر روی نرخ ورق های آهنی  ماند قیمت ورق روغنی تأثیر می گذارد.

عرضه و تقاضا

یکی از اصلی ترین عوامل مؤثر بر قیمت محصولات رنگی، میزان عرضه و تقاضا می باشد. همان طور که اشاره شد، این محصولات از طیف رنگی متنوعی برخوردار می باشند و این موضوع سبب شده تا برای برخی از رنگ ها تقاضای بیشتری باشد. از جمله پر طرفدار ترین رنگ های این محصولات می توان به آبی و قرمز اشاره کرد که هر کدام در مصارف خاصی به خصوص ساختمان سازی و پوشش سقف ها کاربرد دارند. اما موضوع اصلی در میزان عرضه و تقاضا می باشد که با افزایش تقاضا برای محصولات رنگی، با افزایش قیمت نیز مواجه خواهیم شد.

با این حال اگر برعکس این موضوع اتفاق بیفتد، یعنی تقاضا برای فلزات رنگی کاهش یافته و به حد نصاب نرسد، با کاهش یا در برخی موارد ثابت ماندن قیمت ها مواجه خواهیم شد. این موضوع هم در بازار آزاد و هم برای بازار وب سایت رسمی بورس وجود دارد. خریداران در این زمان ها ممکن است هر اقدامی را انجام دهند، اما معمولاً از نرخ محصولات از میزان استاندارد خود افزایش یابد، بازار آهن با رکود مواجه شده و خریداران کمترین تقاضا را برای ورق های رنگی یا سایر محصولات دارند؛ از این رو تولید کنندگان مجبور می شوند با کاهش قیمت به افزایش تقاضا برای شیت های رنگی کمک کنند. همچنین برخی از رنگ ها و ضخامت ها مانند ورق رنگی 5/0 میل همواره با تقاضای بیشتری نسبت به سایر ضخامت ها رو به رو شده و از این رو اگر میزان تولید و عرضه آن ها کم باشد، قیمت بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

همچنین میتوانید مقاله تفاوت ورق گالوانیزه گرم و سرد را در سایت ما بخوانید.